Domácí úkoly - 2019-2020 / třída 6.B

« zpět na menu třídy

Aktuální úkoly

Aktuálně nejsou žádné domácí úkoly k vypracování.

Uplynulé úkoly

Do 26.2.2020

Výchova k občanství- kulturní tradice

Zadáno: 24.2.2020

Na středu 26.2.si připravit obrázky a informace na dané téma.Každá skupina má svoje téma: masopust,Cibulový jarmark, staročeské máje, Velikonoce, posvícení.

 

 

Do 16.3.2020

Matematika přihlášení

Zadáno: 13.3.2020

Přihlašte se prosím na

cs.khanacademy.org/join a zadejte kód vaší třídy SJ69AES9

 

budeme zde procvičovat. Děkuji

Do 18.3.2020

Fyzika

Zadáno: 11.3.2020

- procvičovat převody jednotek objemu (s. 77 / U - 3, 77 /U - 4)

- pročíst kap. 2. 5 (s. 74 - 79) - vypsat fyzikální značku objemu, základní jednotku, odměrné nádoby (většina z vás má tento úkol již hotov)

Do 18.3.2020

Matematika 1

Zadáno: 16.3.2020

Dobrý den,rodiče, ahoj žáci. Doufám, že jste se již všichni přihlásili na Khan Academy (viděla jsem vás tam pouze 11 z 29!!!). První úkol jsem dnes aktualizovala a zadala, termín dokončení je 18. 3.ve 12:00. Berte to jako první zkušební zadání, uvidíme, co všechno stihnete a jak rychle. Byla bych ráda, kdybyste mi dali zpětnou vazbu (jak se vám to líbí, zda toho nebylo hodně, zda zvládáte, jak se v aplikaci orientujete) buď na email mislosarova@seznam.cz nebo mě najdete na Messengeru - Michaela Šlosarová. Děkuji. Přeji hezký den a matematice ZDAR!

Do 19.3.2020

Přírodopis

Zadáno: 18.3.2020

Z učebnice procvičovat živočichy na obrázcích (prvoci,žahavci, ploštěnci, hlísti,plži)umět pojmenovat a zařadit do jaké skupiny patří.

Do 20.3.2020

Český jazyk 1

Zadáno: 11.3.2020

Mluvnice - Větné členy - opakování

pracovní sešit str.35,36

 

Sloh - Popis osoby - spolužáka, člena rodiny ...

(kdo nestihl ve škole)

Do 20.3.2020

Dějepis 1

Zadáno: 11.3.2020

Starověké Řecko - prezentace

 

Zápis: Starověké Řecko, Minojská Kréta, Mykénské Řecko do str. 9 včetně

 

Doplňující informace: Starověké Řecko.pdf (8,58 MB)

Do 20.3.2020

Zeměpis

Zadáno: 13.3.2020

- přečíst učebnici str. 8-11 (hlavně ti, kteří na výklad chyběli)

- PS str. 4-5 (cvičení, která jsme nestihli ve škole, ti, co chyběli, doplní vše)

- PS str. 6-7 (vše)

 

Ke kontrole lze zaslat např. vyfocené, nascanované na email: mivok17@seznam.cz

Do 20.3.2020

Fyzika 2

Zadáno: 17.3.2020

Pěkný den,

doufám, že nezapomenete do našeho příštího setkání vše, co už víte o fyzikální veličině OBJEM (značka, jednotky,převody, měřidla, způsob měření )! Pro jistotu si v sešitě vše důležité pěkně podtrhněte!

Při opakování lze použít např. www.skolasnadhledem.cz - zvol si ročník:6. , téma: veličiny a jednotky, cvičení: objem, převody jednotek objemu - poznamenej si do sešitu, v čem si chyboval/a a vyřeš.

 

Po objemu nás čeká nová veličina: HMOTNOST

- zapiš do sešitu jako nadpis

- zjisti pomocí učebnice a zapiš do sešitu: značku pro fyzikální veličinu, základní jednotku a její značku, další jednotky (žlutý rámeček s. 80)

- odpověz na otázku: Má Česká republika svůj prototyp kilogramu? Jestli ano, co to je? Zamysli se nad tím, k čemu jsou prototypy dobré a zkus svou odpověď zapsat do sešitu. (informace najdeš třeba na www.cmi.cz)

- doma najdi 4 výrobky,které mají na obalech uvedenou hmotnost a zapiš do sešitu: druh výrobku, hmotnost. Dané hmotnosti vyjádři v kg, g, mg (procvič si převody - práce s desetinným číslem)

 

Ať se Vám daří a fyzika Vás baví! KH

Do 20.3.2020

Anglický jazyk (Beldová, robeld@seznam.cz)

Zadáno: 17.3.2020

PS s.42-44 - cvičení, která nemáte vypracovaná, dodělejte

Do 23.3.2020

Matematika 2

Zadáno: 18.3.2020

Ahoj, většina z vás už je na Khan Academy přihlášena, sice ne všichni splnili zkušební úkol, ale teď už to určitě bude lepší. Další úkol máte zadaný ke splnění do pondělí. Mějte se krásně. M. Š.

Do 25.3.2020

Výchova k občanství

Zadáno: 18.3.2020

Napsat do sešitu úvahu na téma HORY. Zamyšlení nad tím,co pro mě týden se spolužáky znamenal. Co nového jsem se dozvěděl,koho jsem více poznal,jak společný týden ovlivnil klima ve třídě.

Doplnit nějakým pěkným obrázkem k tématu. :-)

Do 26.3.2020

Matematika 3

Zadáno: 23.3.2020

Ahoj, další úkol na Khan Academy je ke splnění do čtvrtka. Přeji úspěšný boj s matematikou!

Do 26.3.2020

Email rodičů

Zadáno: 26.3.2020

Prosím všechny rodiče, kteří mi ještě neposlali svůj email,aby mi ho prosím poslali. Sledujte prosím i aktuality v naší třídě.

Děkuji. Držte se.

Do 27.3.2020

Český jazyk 1 - řešení

Zadáno: 20.3.2020

Řešení PS str. 35,36

Doplňující informace: Řešení PS str. 35,36.pdf (266,89 kB)

Do 27.3.2020

Český jazyk 2

Zadáno: 20.3.2020

Mluvnice - Vyjádření podmětu a přísudku různými slovními druhy PS str. 36,37

Pracovní listy v příloze pro ty, co by se nudili;)

 

Sloh - Popis krajiny - popište, jak si představujete, že by mohla vypadat fantastická nebo pohádková krajina

 

Literatura - čtěte jednu sbírku pověstí např. Staré řecké báje a pověsti nebo Staré pověsti české (do konce května), hlavně čtěte;)

 

V případě nejasností mě kontaktujte na lenka.eklova@seznam.cz

Doplňující informace: Shoda přísudku s podmětem.pdf (353,61 kB)

Do 27.3.2020

Dějepis 2

Zadáno: 20.3.2020

Prezentace - Starověké Řecko (v příloze dějepis do 20.3.) Řecká mytologie (Řečtí bohové) str.10-20 + zápis

Dobrovolný úkol: str.21 - vyhledej, proč se říká: Achillova pata, jablko sváru, věrná jako Penelopé

Do 27.3.2020

Anglický jazyk 2 (Beldová)

Zadáno: 23.3.2020

Počasí a roční období (weather and seasons)

- učebnice s.57/cv.1,2 - ústně

- PS s.45/cv.1,2,3,4

- procvičuj slovní zásobu na téma počasí na internetu

https://agendaweb.org/vocabulary/weather-exercises.html

 

Do 29.3.2020

Anglický jazyk (Rybáriková)

Zadáno: 22.3.2020

-opakovat slovní zásobu,strany 10,13,20,23,30,33,44,47,54,57

-do školního sešitu vypracovat ze strany 40-41 cvičení:

1,2,3,6,8,10,11,12,13

-opakování slovíček - do školního sešitu vypracovat cvičení ze str.42 - cv.1,2,3,4,5,6 (věty nemusíte opisovat, pouze očíslovat slovíčka, u cv.3 stačí spojit číslo a písmeno,např.1d)

-do školního sešitu napsat 5 jednoduchých vět ”My animal”

(použít věty : I have got.., It has got, It is.. It eats..,It lives...

případné dotazy nebo konzultace ZRybarikova@seznam.cz

Do 29.3.2020

Anglický jazyk - upozornění

Zadáno: 25.3.2020

Dobrý den všem!

Doufám, že jste všichni v pořádku a pozitivně naladěni.:))

Na https://www.duolingo.com/ jsem vytvořila třídu (English 6.B). Prosím všechny zaslat vaši mailovou adresu na ZRybarikova@seznam.cz (pookud je to možné,tak do konce tohoto týdne).Pošlu vám link, jak se připojit do třídy. . Můžete pracovat na počítači nebo si stáhnout ”appku” do mobilu. Přeji všem hodně zdaru a snad brzy na viděnou.

Do 30.3.2020

Fyzika 3

Zadáno: 24.3.2020

Dobrý den,

 

povedlo se ti vyhledat předměty, které měly na obalu údaje o hmotnosti (kelímek od jogurtu...)? A co převody, šly ti? Prima.

Tento týden budeme procvičovat převody jednotek hmotnosti.

 

1) V učebnici na s. 80/ U - 1 ( Vyjádři v kilogramech:), U 2 (vyjádři v gramech) -vypracovat do sešitu.

 

2) Při nakupování jsi se možná setkal/a s jednotkou karát. Tato jednotka se používá ve dvou významech. V jakých? Vyhledej. Použij internet, nebo encyklopedii. Zapiš do sešitu, co jsi zjistil/a.

 

3) Zjisti na internetu přibližné hmotnosti následujících živočichů a seřaď je od nejtěžšího po nejlehčí: pes, moucha, žirafa, kůň, slon, kočka, žába, myš a zlatohlávek (brouk). Zapiš si vše do sešitu.

Tvé řešení mi,prosím,pošli na email: katerinahrabakova@centrum.cz ( Můžeš ho třeba jen vyfotit vypracovaný v sešitě a poslat obrázek v příloze, nebo jej zapsat do textu emailu.)

Pokud ti nejde vyhledávání na internetu, nebo tě nebaví :-) Můžeš splnit tento úkol a řešení mi poslat emailem: učebnice s.81/U - 5 a) b). Vyber si, co se ti víc líbí.

Termín odevzdání: 30. 3. 2020 :-)

 

To, že hmotnost tělesa zjistíme pomocí vah, není pro tebe asi žádná novinka. Projdi si prezentaci na tomto odkazu a zaměř svou pozornost na vážení těles: http://3zscheb.unas.cz/e-learning/fyzika%20web/mereniHmotnostivykl.htm

 

To bude pro tento týden vše.

 

Těším se na Vaše emaily. Pěkný týden. KH

Do 30.3.2020

Zeměpis

Zadáno: 25.3.2020

Pokud budete mít chuť pusťte si video NEZkreslená věda II: 7. Jak vzniká zemětřesení, odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg

 

Zkuste si odpovědět na otázku: Co způsobuje/způsobil pohyb litosférických desek?

 

Pokud se vám video nepodaří spustit, nic se neděje. Až se uvidíme zpět ve škole, vše si projdeme a vysvětlíme společně.

 

Hezký den :))

Do 31.3.2020

Přírodopis

Zadáno: 20.3.2020

1. Prohlédnout všechny 3 prezentace na webových stránkách : https://www.prozaky.cz/category/prirodopis-6-rocnik/

téma: měkkýši- plži, mlži, hlavonožci

 

2. zapsat do sešitu vždy charakteristiku dané skupiny (Plži, Mlži, Hlavonožci) - např.: typ schránky, kde žijí, jak dýchají, jaký mají vývin + uvést zástupce, případně nějakou zajímavost o něm

 

3. https://www.prozaky.cz/testy-prirodopis/testy-pr-6-rocnik/mekkysi-test-otazky/

test- poznávání měkkýšů, dokud z 20 obrázků nepoznají alespoň 17 správně

Do 31.3.2020

Výchova k občanství

Zadáno: 26.3.2020

Prosím všechny žáky, kteří neodeslali úkol (úvaha na téma hory) ať ho prosím odevzdají. Stačí ofotit mobilem a poslat na WhatsApp, nebo jako přílohu na email.

Do 1.4.2020

Nový způsob komunikace ŽÁK - UČITEL

Zadáno: 27.3.2020

Milí žáci a rodiče, v nejbližší době pro nás chystáme změnu ve způsobu komunikace s vámi a rozhodli jsme se k tomu využít aplikaci Google G Suite a její součást Google Classroom - aplikace je ZDARMA, jednoduchá na používání i pro žáky druhého stupně ZŠ a relativně snadná na zavedení do praxe. Umožňuje pořádat videokonference se žáky až do 300 současně připojených uživatelů i velmi přehledně zadávat práci. Aplikaci lze používat v mobilu, tabletu i počítači. Pro vás jako uživatele to znamená si do mobilu nebo tabletu stáhnout aplikaci nebo se na počítači přihlásit ke stránkám. Prozatím nic ale nedělejte, o všem budete včas informováni a obdržíte přesné informace. Děkujeme za pochopení a těšíme se na zefektivnění naší společné komunikace.

Na první etapu zavedení do praxe byly vybrány 6. a 9. ročníky, očekávejte tedy v příštím týdnu hesla pro přihlášení na mobilních telefonech vašich rodičů.

Do 2.4.2020

Matematika 4

Zadáno: 30.3.2020

Ahoj, dnes si procvíčíme na Khanově Academy odečítání desetinných čísel. Pokud se vám bude špatně orientovat ve slovních úlohách kvůli překladu z angličtiny, vynechte je. Ať se vám daří!

Do 3.4.2020

Anglický jazyk 3 (Beldová)

Zadáno: 30.3.2020

-PS s.48/1,2,3

-učebnice s.59/cv.2,4 (ústně) a PS 47/1,2,3 (většina z vás by měla mít tuto stránku vypracovanou)

 

(Připomeň si učivo, které jsme již probírali:

Present continuous-činnosti, které právě nyní probíhají, ve větě je ”now”, ”at the moment”, nebo z kontextu vyplývá, že se děj odehrává právě nyní. Např. I am watching Tv now. My son is sleeping at the moment. It is raining.

 

Present simple-činnosti, které nyní neprobíhají, odehrávají se pravidelně nebo nepravidelně, občas, často, někdy, nikdy atd., ve větě jsou slova ”often”, ”never”, ”sometimes”, ”usually”, ”always”, ”every day”, ”every year” , ”every Monday”, atd. Např. She usually gets up at 7. We never play songs on the radio. She cycles to school.)

 

Řešení minulého úkolu:

učebnice s.57/cv.1

1.raining 2.sunny 3.snowing 4.windy 5.cloudy 6.foggy 7.cold 8.warm 9.hot 10.spring 11.summer 12.autumn 13.winter

 

učebnice s.57/cv.2

1.hot 2.warm 3.cloudy 4.raining 5.cold 6.snowing 7.sunny 8.windy 9.foggy

 

Ps s.45

cv.1

1.summer 2.winter 3.spring 4.autumn

cv.2

1.cold 2.warm 3.hot

cv.3

1.foggy 2.raining 3.sunny 4.snowing 5.windy 6.cloudy

cv.4

1.It´s winter. It´s cold 2.It´s autumn. It´s windy.

3.It´s spring. It´s raining. 4.It´s summer. It´s hot and sunny.

Do 5.4.2020

Fyzika 4

Zadáno: 29.3.2020

Dobrý den,

 

tento týden si budeme opakovat to,s čím se každý den setkáváte.

Čas (nadpis do sešitu).

Pro Vás je nové jedině to, že se jedná o fyzikální veličinu. V učebnici na rubu desek najděte a zapište si do sešitu značku, která se pro čas využívá. Od čeho je asi odvozená - dobrovolný úkol?

 

Než budeme opakovat jednotky času - mimochodem, ty také moc dobře znáte- podívejte se na youtube.com na video Byl jeden vynálezce - 4. díl - měření času (toto zadejte do vyhledávání) Ukáže se vám video Bol raz jeden..., ale nebojte se video je v češtině. Poznamenejte si s pomocí videa 4 měřidla, kterými se čas měřil/měří.

 

(Odkaz na video nezadávám, neboť někdy nejde zkopírovat.)

 

Příští týden si připomeneme v jakých jednotkách se čas měří.

 

Mějte se hezky. KH

Do 5.4.2020

Zeměpis

Zadáno: 30.3.2020

Všechny vás zdravím :))

 

Toto pololetí bychom měli probírat také téma ”počasí”. V učebnici na str. 39 nás čeká projektový úkol měření průměrné měsíční teploty.

Pokuste se od 1.4.-30.4. zaznamenávat každý den venkovní teplotu. Měření provádějte vždy přibližně ve stejnou denní dobu - buď každý den ráno, odpoledne, nebo večer. (Stačí měřit pouze 1 za den vždy ve stejnou dobu)

 

Naměřené údaje zaznamenávejte. Můžete využít tabulku v příloze. Nad nebo pod tabulku si zapište, ve kterou denní dobu měříte.

 

Až se uvidíme zpět ve škole, tak úkol společně vyhodnotíme.

 

V případě nejasností pište na email: mivok17@seznam.cz

 

 

Doplňující informace: Tabulka na měření teploty.docx (11,95 kB)

Do 6.4.2020

Matematika 5

Zadáno: 30.3.2020

Ahoj, dnes si připomeneme násobení a dělení DČ 10, 100, 1000....VIZ nahraný soubor

Přepište si to nebo nalepte do sešitu.

Doplňující informace: násobení a dělení DČ 10, 100...docx (216,80 kB)

Do 6.4.2020

Český jazyk 3

Zadáno: 30.3.2020

Mluvnice – Pracovní list v příloze zaměřený na základní větné členy a pravopis.

A on-line procvičování. Na www.onlinecviceni.cz se otestujte. Jelikož školní webové stránky trochu zlobí a odkazy nejdou zkopírovat, napíšu krok za krokem;)

www.onlinecviceni.cz – 2. stupeň český jazyk – 6.ročník – základní větné členy (shoda přísudku s podmětem) Je zde asi 10 cvičení, pro koho to bude hračka, může si vyzkoušet i jiné kapitoly jako pravopis slova, podstatná jména, přídavná jména nebo zájmena.

 

Sloh – Popis pracovního popisu – vyberte si jednu z možností:

a) napište recept na svoje oblíbené jídlo

b) popište výrobu nějakého předmětu

c) napište návod, jak hrát hru (např. „Člověče nezlob se“)

 

A příští týden se díky aplikaci Google G. Suite a Google Classroom budu těšit na zpětnou vazbu;)

Doplňující informace: 6.B.docx (713,15 kB)

Do 6.4.2020

Dějepis 3

Zadáno: 30.3.2020

Prezentace – Starověké Řecko (v příloze dějepis do 20.3.) Homérské období str. 22–25 + zápis

Velká řecká kolonizace str. 27–29 + zápis

 

Do 6.4.2020

Český jazyk 2 - řešení

Zadáno: 30.3.2020

Řešení - PS str.36,37 a PL shoda přísudku s podmětem

Doplňující informace: Řešení.docx (659,13 kB)

Do 6.4.2020

Přírodopis

Zadáno: 30.3.2020

Pročíst a prohlédnout obrázky z prezentace: Kroužkovci

 

zapsat do sešitu

Doplňující informace: Kroužkovci.pptx (5,03 MB)

Do 6.4.2020

Google Classroom - Google Učebna

Zadáno: 31.3.2020

Vážení rodiče a žáci,

jak jsme již avizovali, plánujeme přechod v komunikaci s vámi na Google Classroom – Google Učebna (dále jen GC). Co to pro vás znamená:

- třídní učitel v nejbližších dnech rozešle rodičům formou emailu nebo SMS žákův přihlašovací email a heslo

- žák se na stránkách classroom.google.com přihlásí na svůj účet, vpravo nahoře klikne na 9 teček (čtverec 3x3 tečky), zde zadá UČEBNA

- pro práci s GC shlédněte prosím návodná videa:

https://www.tybrdo.cz/informatika/google-ucebna-z-pohledu-zaka-navody-pro-naproste-laiky

https://www.ucimeonline.cz/informace/Pro-studenty-a-zaky

- GC lze používat nejen na PC, ale i v mobilu či tabletu (žákům chodí upozornění na nová zadání ve formě zprávy aplikace přímo do mobilu) – stáhněte si prosím aplikaci GOOGLE CLASSROOM, popř. i GOOGLE KALENDÁŘ (přehled úkolů v časové dotaci)

- v případě jakýchkoli nejasností kontaktujte prosím třídního učitele

V první etapě od pondělí 6. 4. 2020 bychom rádi zapojili šesté a deváté ročníky (zadání budeme minimálně první týden zadávat duplicitně i na stránky třídy na webu školy). Další ročníky budeme průběžně přidávat – sledujte stránky třídy.

KAŽDÉ ZAČÁTKY JSOU TĚŽKÉ, ALE SPOLEČNĚ TO ZVLÁDNEME!!! Těšíme se na vás v naší nové GOOGLE UČEBNĚ:-)

Do 7.4.2020

Přírodopis-test

Zadáno: 31.3.2020

Po přečtení prezentace kroužkovci, přejděte na odkaz uvedený na poslední stránce prezentace.

Vyplňte test.

Až se vám test povede na více než 80 % máte splněno. :-)

Fotku s výsledkem si ofoťte do mobilu a pošlete mi na whatsapp. Díky.

Do 8.4.2020

Přírodopis

Zadáno: 4.4.2020

Pracovní list- pozorování žížaly

 

je již vložen do GC (Google Clasroom), zde zadávám, jen pokud by s tím někdo měl ještě problém

 

 

Doplňující informace: Pracovní list- pozorování žížaly.docx (14,53 kB)

Do 8.4.2020

Zeměpis

Zadáno: 6.4.2020

Přečíst učebnici na str. 12-16.

 

Učebnice str. 16:

1) Přepsat do sešitu cvičení nad oranžovým rámečkem: ”Dříve existovala pouze jedna ”velká prapevnina” zvaná .....”

2) Napsat do sešitu odpovědi na otázky 1-6.

 

Poté sešit vyfoťte nebo nascanujte a vložte pod úkol v Google Classroom. Tímto Vás zároveň žádám, pokud ještě nejste připojeni do kurzu Zeměpis 6.B, aby jste se připojili. Pokud Vám to nejde, tak mě kontaktujte na emailu: vokacova.mirka@2zshorovice.cz

Do 9.4.2020

Anglický jazyk 4 (6.4.-10.4.2020)(Beldová) - řešení úkolů z minulého týdne

Zadáno: 5.4.2020

PS s.48

cv.1

1.Thursday

2.Monday

3.Friday

4.Tuesday

5.Wednesday

 

cv.2

1.Holy

2.Grandad

3.Grandma

4.Her brothers

5.Mum

 

cv.3

1.They´ve got some chickens and a pet goat.

2.He is making a shed.

3.Yes, they do.

4.They are having lunch next to the lake.

5.Grandad and Holly are sitting on the beach.

6.They are watching TV because it is raining.

 

PS s.47

cv.1

1 c/f 2a/k 3e/l 4b/j 5d/g 6h/i

 

cv.2

Present simple

1.I walk to school every morning.

2.I work in the hospital.

3.I paint pictures of people.

4.I play songs on the radio every morning.

5.I usually work in the theatre.

6.I always get up early to feed the animals.

Present continuous

1.I´m doing my homework now.

2.I´m looking after a sick baby.

3.I´m drawing a girl at the moment.

4.I´m interviewing Katy Perry for today´s show.

5.I´m making a film in Hollywood at the moment.

6.I´m cleaning out the animal enclosure now.

 

cv.3

1.is

2.works

3.gets up

4.cycles

5.start

6.is teaching

7.aren´t (are not) playing

8.is raining

9.are doing

 

Učebnice s.59

cv.2

Present continuous - now, at the moment

Present simple - alway, every week, usually, never

 

cv.4

1.are going

2.do

3.doesn´t go

4.Are they climbing

5.gets up

6.isn´t sleeping

 

Do 10.4.2020

Anglický jazyk 4 (6.4.-10.4.2020)(Beldová)

Zadáno: 5.4.2020

Procvič si na internetu v tomto cvičení průběhový čas prostý a průběhový.

https://www.grammarbank.com/present-simple-vs-progressive.html

 

Přílohu tvoří pracovní list, chybějící tvary sloves napiš (očísluj podle vět) a odešli na moji emailovou adresu robeld@seznam.cz. Pokud budeš pracovat v Google Classroom, pak PL po otevření vyplň a pouze přepošli zpět v rámci Google Classroom.

 

Poslední přílohou je video, je pro pobavení, přeji hezké Velikonoce (Happy Easter!)

Vhttps://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio

Doplňující informace: PL přítomný prostý vs průběhový.pdf (260,57 kB)

Do 12.4.2020

Fyzika 5

Zadáno: 5.4.2020

ČAS

Zjistil/a jsi značku užívanou pro čas?

Povedlo se ti podle videa poznamenat si měřidla času? Pro kontrolu se podívej do přiloženého souboru Čas 1. A oprav si či dopiš, co ti chybí.

 

Co je to čas? To je dosti filozofická otázka. Určitě znáš několik filmů či knih, kde hrdinové cestují časem (např. Hermiona v knize o Harrym Potterovi). Dobré je, že čas lze měřit, rozdělovat na menší části - jednotky. A jak zjistím přesný čas? Pomocí odkazu zjisti přesný čas v Berouně a odpověz na otázku.

 

https://www.presnycas.cz/EU/CZ/3975.html

 

Podívej se na video o čase v Matýskově matematice - viz odkazy. Pusť si cvičení 1 a 3.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SyIrthU_Lz8

https://www.youtube.com/watch?v=GFQOqovl8QE

 

Do vyhledávače na youtube. com si zadejte: Matýskova matematika - převody jednotek času.

Pokud Vám to nepůjde, to samé, ale méně zábavnou formou najdete i v učebnici.

 

Do sešitu si poznamenej vztahy pro převod jednotek. V učebnici na s. 96 je máš ve žlutém rámečku.

 

Do sešitu vypracuj na s. 96 / U - 1. (Vyjádři v sekundách: )

Doplňující informace: čas 1.odt (18,59 kB)

Do 13.4.2020

Matematika 6

Zadáno: 6.4.2020

Zdravím všechny ve velikonočním týdnu!

Protože máte od čtvrtka velikonoční prázdniny, tak tohle matematické zadání nebude tak obtížné (na počítání určitě ne, možná na vyhledávání…).

Velikonoce jsou nejvýznamnějším křesťanským svátkem. Začínají Květnou nedělí, pokračují Modrým úterý, Škaredou středou, Zeleným čtvrtkem, Velkým pátkem, Bílou sobotou a končí nedělí - Božím hodem velikonočním a Velikonočním pondělí.

Vaším úkolem je vyhledat informace souvisejících s Velikonocemi, vytvořit z nich kód a vypočítat pomocí kódu zadané příklady.

KRÁSNÉ VELIKONOCE VÁM I RODIČŮM!!!

Doplňující informace: M 6 - PL VELIKONOCE.docx (12,40 kB)

Do 13.4.2020

Anglický jazyk Rybáriková

Zadáno: 6.4.2020

slovíčka v učebnici na str.64 přiřaď k obrázkům

nové zadání na duolingo

 

https://youtu.be/aqQ17mbz6K0

 

podívej se na video a zkus rozhodnout,zda je slovo počitatelné/nepočitatelné (slovíčka cv.1,str.64

Do 14.4.2020

Dějepis 4

Zadáno: 5.4.2020

Prezentace – Starověké Řecko (v příloze dějepis do 20.3.) Athény str. 29–31 + zápis

Sparta str. 32-34 + zápis

 

Do 14.4.2020

Český jazyk 4

Zadáno: 5.4.2020

Mluvnice - Rozvíjející větné členy - přívlastek

Přečtěte si tabulky v učebnici na str. 71 a 72 a zopakujte si přívlastek - rozvíjející větný člen, se kterým jste se seznámili už v páté třídě. V pracovním sešitě pak vypracujte cv.1 na str.37 a cv.2,3,4 na str.38.

Pokud si s tím nebudete vědět rady, nevadí, vrátíme se k tomu ve škole.

A kdyby se snad někdo o Velikonocích nudil, může dál testovat své znalosti na www.umimecesky.cz;)

 

Sloh - vyberte jednu slohovou práci - popis osoby, krajiny nebo popis pracovního postupu a zašlete mi ji na Google Class (stačí foto ze sešitu).

 

Přeji vám veselé Velikonoce, přestože ty letošní budou ochuzeny o mnoho tradic.

Do 14.4.2020

Český jazyk 3 - řešení

Zadáno: 6.4.2020

Řešení jazykového testu č.7

Doplňující informace: Test 7.jpg (248,45 kB)

Do 15.4.2020

Velikonoční soutěž

Zadáno: 2.4.2020

Vyhlašujeme soutěž o nejkrásnější vajíčko nebo velikonoční výzdobu s vajíčky. Soutěž potrvá do 15.4., kdy na stránkách každé třídy vyhlásíme vítěze. Hodnotí se originalita a dobrý nápad. Své výtvory vyfoťte a zašlete své paní učitelce způsobem jakým zasíláte úkoly. Jedná se o soutěž ne o úkol. Věřím, že se zapojí co nejvíce žáků. Přeji hezké tvoření.

Do 17.4.2020

Anglický jazyk 5 (Beldová) (13.4.-17.4.)

Zadáno: 13.4.2020

Většina z vás už úspěšně pracuje na Google classroom. Pro jistotu však zadávám úkoly i sem.

 

V PS na s.109 vypracuj daná slovíčka.

Přiložený PL vyplň=napiš překlad uvedených slovíček, potom mi ho zašli zpět ke kontrole.

 

Pracuj v učebnice na s.64. V cvičení 1 přiřaď k pojmům čísla obrázků (napiš si čísla slabě obyčejnou tužkou k pojmům). Nemusíš zasílat zpět.

Doplňující informace: PL 6.ročník - 6.lekce slovíčka.pdf (248,43 kB)

Do 19.4.2020

Výchova k občanství

Zadáno: 5.4.2020

Pracovní list- odpověz na otázky a proveď zápis do sešitu, případně nalep PL

Doplňující informace: PRACOVNÍ LIST - KULTURA, MÉDIA.odt (17,09 kB)

Do 19.4.2020

Český jazyk 5

Zadáno: 13.4.2020

Minulý týden jste si připomenuli jeden z rozvíjejících větných členů - přívlastek.

Tento týden budete ověřovat své znalosti online na https://www.umimecesky.cz/rozbory-privlastek-shodny-neshodny-1-uroven.

Foto svého hodnocení/skóre posílejte v příloze na GC.

 

Registrace zdarma na 125 odpovědí na každý den.

Do 19.4.2020

Dějepis 5

Zadáno: 13.4.2020

Řecko-perské války

prezentace str. 35 - 40 + zápis str. 41

Do 19.4.2020

Fyzika 6

Zadáno: 13.4.2020

Dobrý den, ahoj,

na začátek si dáme malé opakování - viz odkaz: skolasnadhledem.cz (nemusíš pracovat jen na PC, můžeš si vše psát do sešitu a v klidu vyřešit, následně doplnit na PC)

 

Pak ještě malé ohlédnutí - video z portálu edu.ceskatelevize - Pražský orloj: Hodinový stroj. Viděli jste ho už na vlastní oči? Snad se Vám video líbilo!

 

Další fyzikální veličina, o které si povíme je teplota.

s měřením teploty se setkáváme každý den - v bytě/domě, venku (předpověď počasí, teplota vody v létě), při pečení v troubě.

Dál pokračujte prezentací měření teploty (příloha) - pusťte si pouze 1 stránku. K tomu si otevřete učebnici na str. 100 - 105 a věnujte pozornost obrázkům a žlutým rámečkům na daných stránkách (jsou celkem 3). Ty si pak zapište do sešitu pod nadpis teplota.

 

Pěkný zbytek týdne. K. H.

 

Odkazy:

1) https://www.skolasnadhledem.cz/game/2949 - převody jednotek času

2)https://edu.ceskatelevize.cz/prazsky-orloj-hodinovy-stroj-5e441a11f2ae77328d0a67a5

(stačí zadat - edu.ceskatelevize,do vyhledavače: pražský orloj - hodinový stroj)

 

 

 

Doplňující informace: Mereni_teploty.ppt (785,00 kB)

Do 15.5.2020

ZADÁVÁNÍ SAMOSTATNÉ PRÁCE A ÚKOLŮ ŽÁKŮM

Zadáno: 27.3.2020

Milí žáci a rodiče, vzhledem k dosavadním zkušenostem jsme se rozhodli začít zadávat práci žákům 2.stupně hromadně vždy v pondělí a to na celý týden dopředu. Pro žáky z toho plyne výhoda, že si mohou práci na celý týden dopředu rozplánovat a nemusí se každý den dívat na stránky a zjišťovat,co přibylo. Termíny plnění si ale hlídejte!!! Neznamená to ale, že nebudete s vyučujícími v kontaktu celý týden, stále je zde možnost výuky online, termíny a časy se ale dozvíte vždy v pondělí.

Do 15.5.2020

Přechod na Google Classroom

Zadáno: 14.4.2020

Od tohoto týdne budou veškeré práce a úkoly zadávány již jen na Google Classroom. V případě jakýchkoli potíží kontaktujte svého třídního učitele.

Adresa:
Jiráskova 617/6
268 01 Hořovice
Telefon +420 311 512 028
Fax +420 311 512 029
Email 2.zs.horovice-ZAVINOVADLO:gmail.com